czwartek, 19 marca 2020

Przepis na marchewkowe ciasteczka z ostropestem dla psa

Z powodu koronawirusa większość z nas siedzi w domu, toteż korzystając z czasu wolnego, postanowiłam upiec od dawna planowane ciasteczka dla moich psów. Podrzucam przepis w tym poście, może natchnę kogoś do upichcenia domowych przysmaków dla pupila. :)

Moja porcja ciasteczek wyszła duża, w sumie na 3 blachy. Jeżeli nie chcecie aż tak dużej ilości ciastek, po prostu zmniejszcie ilość składników. ;) A oto, czego potrzebujesz:
  • kilka dużych marchewek
  • olej z łososia (nada się też inny, ale nie będzie tak smakowity dla psa)
  • mielony ostropest plamisty
  • mąka pszenna (u mnie typ 500)
  • zioła suszone lub świeże (u mnie suszona pietruszka i koperek)
  • jajka (na zdjęciu są 2, ja użyłam 4)
  • opcjonalnie foremka do ciastek 
Marchewki obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Następnie odsączamy na ręczniku papierowym z nadmiaru soku. Do marchewki dodajemy przesianą przez sitko mąkę (ja dałam 3,5 szklanki), ostropest, pietruszkę i koperek, wszystko dokładnie mieszamy. Potem do miski dodajemy jajka oraz 5 łyżek oleju z łososia i ugniatamy ciasto. W zależności od potrzeb możemy przepis modyfikować, dodając mniej lub więcej składników. Kiedy masa jest już jednolita, wałkujemy ją na stosunkowo cienki placek (nie więcej niż 5 mm) i wycinamy ciastka. Jeżeli nie mamy foremki, można użyć szklanki albo formować ciacha dłońmi. Wycięte kształty przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180° na 20-25 minut.
Po upieczeniu ciastka są jakby półwilgotne, ale z czasem powinny stwardnieć. Intensywnie pachną olejem z łososia. Można je dzielić na mniejsze kawałki i podawać jako nagrodę podczas treningu. Moim testerkom bardzo zasmakowały!
A Wy, piekliście kiedyś ciastka dla psów? Może znacie jakieś inne, ciekawe przepisy?

5 komentarzy:

  1. Sama też piekę ciasteczka dla psów,ale już dawno tego nie robiłam. Od jakiegoś czasu chodzi mi to po glowie, dzięki za inspirację.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie jak znajdziesz chwilkę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka są super, postaram się je zrobić , dzięki za podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba będziemy musieli wypróbować :)

    https://bubu-the-whippet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł by wzbogacić dietę psa czy nawet nieco odświeżyć mu oddech. Zazdroszczę, że Twoje psiaki jedzą psie ciasteczka, moja księżna jeśli coś nie zawiera 95% mięsa nie spojrzy nawet na to.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale przepięknie ci wyszły. Szkoda, że ja nie mam takich zdolności kulinarnych. Może mama mi pomoże w weekend wyczarować takie przysmaki, jak ją poproszę. Dobrze, że tak dbasz o prawidłową dietę swojego pupila. Ja się dopiero uczę. Czytam sporo na temat żywienia psów na blogu https://johndog.pl/blog/zywienie/kwasy-tluszczowe-dha-epa-omega-3-6-dieta-psa-kota/. Mają bardzo przydatne wpisy.

    OdpowiedzUsuń